Zdravé vaření může být snadné

V dnešní rychlé a hektické době je často vaření a příprava jídel opomíjena a lidé upřednostňují návštěvu restaurací nebo fast foodových občerstvení. Představa, že po náročném dni v práci musíte ještě nakoupit, vymyslet, co uvařit a následně strávit hodinu v kuchyni je děsivá a na první pohled se může zdát každodenní polední menu v restauraci a něco malého k zakousnutí cestou domů jako nejlepší možnost.

Co když se však chcete stravovat zdravě, mít jistotu, že dodáváte tělu adekvátní množství nutričních látek, ale nemáte čas ani chuť vymýšlet zdravé recepty a studovat nové nutriční poznatky? Řešením může být naše aplikace, ve které najdete recepty na celý týden sestavené přímo na míru včetně nákupu konkrétních ingrediencí, které vám dovezou až domů. Na Vás už pak zůstává pouze výběr receptů, které si daný den chcete uvařit. Jejich příprava zabere většinou pouze několik minut a získáte chutná a zdravá jídla.

Jak si vaření přes týden ještě více usnadnit? Projděte si v aplikaci recepty, které Vás následující týden čekají a připravte si základní ingredience do zásoby. Jaké to jsou?

Rostlinné mléko za pár minut

Součástí našich receptů je domácí ovesné mléko, které je zdrojem hořčíku, zinku, železa nebo selenu a jehož příprava je opravdu velmi snadná. Není určené jen tak k pití, protože samotné nemá moc výraznou chuť. V receptech s ostatními ingrediencemi ale umí jídlo výrazně obohatit. Stačí si o víkendu vyhradit několik minut a mléko si vyrobit a uskladnit v uzavřené nádobě na celý týden. Když pak na ovesné mléko narazíte v některém z našich receptů, jednoduše ho vyndáte z lednice a můžete ihned použít. K přípravě domácího mléka je potřeba použít takzvané "plátýnko", zakoupit ho můžete například zde.

Máčení a vaření luštěnin

Luštěniny jsou kvalitním zdrojem rostlinných bílkovin, vlákniny, minerálů a vitamínů. Měly by proto být pravidelnou součástí našeho jídelníčku. Časově náročnější příprava však může od jejich konzumace odradit.

Zkontrolujte proto seznam receptů na následující týden a investujte o víkendu několik minut na přípravu fazolí či cizrny.

Luštěniny obsahují tzv. antinutriční látky, které omezují vstřebávání určitých minerálů a vitamínů. Jejich obsah však klesá v průběhu máčení, vaření, klíčení či fermentace. Doporučujeme proto luštěniny před vařením máčet alespoň 8 hodin, ideálně však přes noc.

Navařte si recepty dopředu

Čeká Vás náročný pracovní týden a nebudete mít čas vařit? Máte ve Vašem nabitém programu volnější odpoledne? Využijte takovéto momenty k přípravě jídel do krabiček. Díky naší aplikaci u sebe máte vždy recepty na celý týden a v lednici nachystané ingredience. Nemusíte se tak bát, že by Vám některé ingredience chyběly. Uvařte si ve volné chvilce hned několik receptů a přes týden je jednoduše přibalte do práce nebo do školy. Po náročném dni Vás jistě také potěší hotová zdravá večeře v lednici.

Pokud o víkendu investujete čas do přípravy základních ingrediencí na týden, bude vaření s naší aplikací ještě snazší. Kromě toho, že se vyhnete nakupování v supermarketu, dodáte tělu vše potřebné, budete mít své stravování pod kontrolu a nestrávíte v kuchyni dlouhé hodiny.

< Zpět na výpis článků