5 kroků ke zdravému stravování

Říká se, že dobré věci potřebují čas. Pečování o své zdraví, vytváření správných návyků a jejich aplikace do našeho stávajícího životního stylu může být poněkud velkým soustem, ale pokud z jednoho velkého cíle uděláme několik menších dosažitelných úkolů, bude najednou vše snadnější a při splnění každého krůčku získáme spoustu energie, která nás udrží v chodu.

Není to úžasné?

Proto jsme pro Vás připravili 5 konstruktivních kroků, jak dosáhnout zdravého stravování. Jejich zavedení Vám pomůže správně nastavit mysl a postupem času se z nich stane rutina, nad kterou nebudete muset vůbec přemýšlet.

1. Priority

Každý úspěšný a efektivní projekt začíná správným nastavením svých priorit. Pokud bude snaha o změnu životního stylu pokaždé na posledním místě Vašeho to-do listu, nikdy nenajdete dostatečnou odvahu a sílu do ní investovat veškerou svou energii. Proto z ní vědomě udělejte svou prioritu. Položte si otázku, proč chcete danou změnu udělat, jaké benefity Vám přinese a představte si výsledek. Zdravější a šťastnější JÁ.

Změny, kterých dosáhnete, jsou přímo úměrné Vašemu odhodlání. Proto je nutné se na ně zaměřit jako první.

2. Malé krůčky

Malé krůčky vedou k velkým věcem, a i když pro Vás jeden malý krůček v daný okamžik nemusí vůbec nic znamenat, v celém procesu hraje důležitou roli. Pojďme si uvést příklad. Dle studií je veganství jedním z nejzdravějších životních stylů. Nikde však není psáno, že do toho musíte skočit po hlavě a změnit své stravovací návyky ze dne na den. Co třeba začít s bezmasými pondělky? V mezidobí si můžete nastudovat potřebné informace a rozhodnout se, co je pro Vás nejlepší.

To samé platí pro všechna další, zdraví prospěšná, rozhodnutí.

3. Prostor pro chyby

Selhání je součástí každého procesu. Rozhodně se kvůli němu nezhroutí celý svět. Na cestě za zdravějším životním stylem mějte na paměti, že budou dny, kdy nepůjde vše podle Vašich představ a plánů. A je to naprosto normální. Vytvořte si prostor pro chyby a přijměte je. Získáte díky tomu novou dávku odhodlání a motivace, která Vás požene k vysněnému cíli.

4 Virtuální pomoc

Žijeme ve světe, kde máme všechny informace na dosah. Měli bychom za to být vděční! Vytěžte z toho maximum a využijte informační zdroje během Vaší cesty ke změně.

Existují aplikace, které zaznamenávají celý Váš proces, poskytují denní upozornění, která vám pomáhají zlepšit Vaše stávající návyky, což je velmi nápomocné zejména v období, kdy je Váš život hektický a je těžké se na zdravé stravování soustředit. Zdravý Stůl se stará o to, abyste tělu dodávali všechny zdravé a potřebné ingredience a poskytuje recepty přímo na míru. K Vašemu vytouženému cíli tak postupujete snadno, s chutí a bez námahy!

5. Vědomé nakupování

V neposlední řadě je důležité mít pod kontrolou svůj nákupní seznam. Už před tím, než vstoupíte do obchodu, můžete ovlivnit to, zda dáte přednost zdravým a čerstvým produktům před těmi zpracovanými. Můžete popadnout tužku a papír a sepsat si seznam nebo zkusit aplikaci Zdravý Stůl, která to udělá za Vás. Proto to nepodceňujte. Plná skříň zlevněných sušenek může znít po dlouhém náročném dni v práci velmi lákavě, ale rozhodně Vám jejich konzumace nepomůže ke změně stravovacích návyků. Pokud budete mít doma zdravé potraviny, usnadníte si tak práci a dosáhnete výsledků mnohem dříve!

Tak pokračujte ve skvělé práci, kterou odvádíte a hlavně se u toho bavte!

< Zpět na výpis článků